Om rot

Mens jeg er midt i det huslige med gråtende babyer, smuler over alt, og bæsjebleier kan jeg ikke fri meg fra å tenke på universet.

Bilde av Derek Gerstmann, http://www.flickr.com/people/dg/

Hvis menneskeheten skal klare å kolonialisere solsystemet vårt må vi skynde oss. Den første satelitt-kollisjonen skjedde i forrige uke, og i verste fall kan det snart være så mye rom-søppel (og her) rundt kloden at det er umulig å komme seg ut med romskip.

Men heldigvis er det noen som tenker i andre baner, og nå kan vi snart bygge oss en romheis , slik at det blir enkelt å dra med seg kost og støvbrett til atmosfærens yttergrenser for å få ryddet unna.

Svarte, der var jeg tilbake til det huslige.

Oppdatering

Nå har jeg sett Wall-E, og skjønt at det ikke bare er jeg som er bekymret over romsøppelet. Og det er en del artikler 0m det rundt omkring. Her er en av dem.



Oppdatering #2

Denne kollisjonen er faktisk ganske alvorlig i følge denne artikkelen:
“Future launches will have to be adjusted with regard to the fact that the debris [from the collision] has spread over an 800-km area and will gather at a common orbit in 5-6 years,”
(Alexander Stepanov, direktør for Pulkovoobservatoriet, St. Petersburg)

Kommentarer

ZiggyZag sa…
Babels tårn opp til gudene?
Anonym sa…
Jeg har hørt om den derre heisen. Har ikke helt skjønt hvordan man skal få den til å forbli på et punkt. Når det gjelder rot der oppe så er det vel foreløpig ganske fritt for bæsjebleier.
Håvard sa…
Neinei, ZiggyZag. Det er Arthur C. Clarke sitt tårn.
Og forhåpentligvis er det ikke bæsjebleier der oppe, men avføring er det. Frossen urin i verdensrommet er visstnok et vakkert syn i følge de som har sett det.

Populære innlegg fra denne bloggen

Inspirasjon til Utflukts' dramaturgi

etter Utflukt

Tilbake