Tilbake

Nå er det snart ti år siden bloggen ble oppdatert og da er det på tide å legge ut nye ting. Det er flere grunner til dette. Som sagt er det tiårsjubileum for at ingenting er lagt ut her, og det er jo for galt.

Så har jeg også et behov for å skrive mer ettersom jeg tar mastergrad i Digital kultur. Når jeg til neste år skal skrive en mastergradsoppgave vet jeg at jeg også kommer til å skrive tekstbrokker som ikke nødvendigvis kommer til å passe inn, men som likevel kan inneholde gode ideer. Så dette kan være en offentlig skrivebordsskuff, som jeg og andre kan ha nytte av. Derfor endrer jeg navnet nå også.

Og så kommer korona-krisen på toppen; kjedsommelig mangel på kommunikasjon med andre presser frem skrivingen her. Det er jo umulig å si mer enn fem setninger i videochat'en!

 Og det siste er at nå er hypen med blogger over. Influencerne har flyttet over til Snapchat og Instagram slik at jeg kan ha litt lavere skuldre med hensyn til dette mediet. Mindre ironi enn før.

 Så planen blir å legge ut tekster om digital kultur og fenomenene rundt dette, som spill, kunstig intelligens/kognisjon og menneskenes forhold til digitale verktøy. Og selvfølgelig andre saker som faller meg inn Jeg kommer til å veksle mellom engelsk og norsk i tekstene ut fra hva som passer.

Ettersom påsketuren er avlyst for de fleste av oss legger jeg ut grillingen fra i fjor til trøst. Det kommer tilbake igjen.

Grilling, påske, bål, pølser

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Inspirasjon til Utflukts' dramaturgi

etter Utflukt