etter Utflukt

Da er det en uke siden vi satte opp Utflukt. Hvis jeg hadde fulgt litt bedre med, skulle vi tilbudt stykket som et alternativ, eller motstykke til Vegard Vinge og Ida Müller sin Vildanden-oppsetning. Stykket vårt varer i et drøyt kvarter, og publikum kunne godt tenke seg at vi spilte det en runde til. Men vi spanderte heller litt vin på dem.

Dessuten brukte vi bambuser til å streame forestillingen. Vi hadde et knippe tilskuere live og en passe flokk har til nå sett opptaket i etterkant. Så de som ville ha mer kan ta en titt på forestillingen i etterkant.

Jeg ser også for meg at vi fortsetter med streamingen av stykket. Teater er sjelden bra på film, men å vise det direkte pirrer noen strenger hos meg. Da er det uklipt og viser alle ulyder og feil som kan skje. Det blir nærmere det levende møtet som teater er. Derfor har vi heller ikke tullet noe med opptaket. Dramatikeren var strålende fornøyd: "dette er kanskje den ultimate premieresituasjonen for ein nevrotisk dramatikar? (gøymt bak ein skjerm, godt utstyrt med vin!)"

Her er opptaket. Du bør hoppe ca seks minutter inn i filmen før stykket begynner.



Jeg fikk ikke gjennomført alle planene mine med stykket. Jeg hadde planer om at scenografien skulle skapes mens forestillingen pågikk. Derimot fikk jeg laget scenografien selv, og den ble slik jeg hadde forestilt meg. Dette måtte vi kansellere ettersom de vi ville ha med ikke hadde mulighet. Men til høsten får vi mulighet til å prøve dette.


Planene fremover er å vise stykket til høsten. Det er mulig vi utvider det med flere tekster, men det er i et mer langsiktig perspektiv.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Inspirasjon til Utflukts' dramaturgi

Tilbake